Faceți căutări pe acest blog

duminică, 9 august 2009

PPS-urile sau Trimite mai departe acest mesaj

Citeşte această rugăciune şi vezi cum Dumnezeu răspunde : „ Doamne, Te iubesc şi am nevoie de Tine, vino în inima mea şi binecuvântează-mă pe mine, pe familia mea, casa mea, prietenii, în numele Domnului nostru Iisus Hristos.Amin.” Trimite acest mesaj la cel puţin 7 persoane. Vei primi un miracol mâine. Dacă tu crezi în Dumnezeu, trimite acest mesaj tuturor. Dacă îl ştergi, vei avea inima rece. Trimite asta în 30 de minute şi priveşte ce se întâmplă”

Aşa sună un mesaj pe care l-am primit pe telefonul mobil, de la un număr pe care nu-l cunosc, la o oră târzie. De regulă, primesc pe adresa pe mail multe proiecte PowerPoint, pe scurt PPS-uri, realizate foarte artistic, cu mesaje de dragoste (de obicei), sau mai puţin ortodoxe, iar unele sunt doar glume. Ele aproape întotdeauna se încheie cu fraza aceasta „trimite mai departe acest mesaj. Vei avea parte de un miracol!”.

Recunosc că unele mi-au plăcut foarte mult, iar mesajele lor mi-au ajuns la suflet. Păstrez câteva în calculator şi la rândul meu trimit mai departe prietenilor care au adresă de mail. Asta dacă am timp sau dacă mi-au plăcut, nu fiindcă aş crede că se va înfăptui un miracol..Eu, una, mi-am pus adeseori întrebarea: Cine sunt autorii acestor PPS-uri? Mesajul lor e chiar nevinovat? De ce sunt mai mereu pozitivi? De ce insistă cu acest „trimite mai departe”?

Sincer..nu prea mă conving. Poate fiindcă nu cred în miracole şi nu aştept miracole. Eu cred Dumnezeu şi ştiu că nimic din ceea ce am în jurul meu, în viaţa mea, bun sau rău, nu este întâmplător şi stă în puterea noastră să luăm decizii pentru bunăstarea noastră, ţinând , evident, seama de voia lui Dumnezeu.

E drept că de multe ori omul, cuprins de greutăţi, sau „chinuit” de plictiseală caută să se destindă şi aceste PPS-uri îl binedispun, sau se regăseşte în ele, însă nu înţeleg de ce apare atât de des numele lui Dumnezeu şi propoziţia : „dacă nu trimiţi acest mesaj vei avea 7 ani de ghinion”. Adică…tu mă invadezi cu mesajul tău „optimist”, fără să vreau sau să cer, şi tot tu mă ameninţi, sau mă rog, mă atenţionezi că voi avea parte de ghinion? La fel, nu cred că există noroc sau ghinion, fiindcă sigur există Dumnezeu şi fiecare dintre noi avem un fir al vieţii, un destin, pe care îl construim prin alegerile noastre.

N-am înţeles până acum..dar cu cât mă gândesc mai bine, îmi dau seama că aceste mesaje nu provin de la creştini ortodocşi. Nu vreau să discriminez religios pe nimeni, însă e firesc să-mi apăr credinţa şi ştiu că noi, ortodocşii, nu obişnuim să facem afirmaţii de genul: „Doamne, Te iubesc”. Nu pentru că nu simţim asta, doar că nu ne caracterizează astfel de declaraţii. Noi mai degrabă trăim dragostea pentru Hristos, pentru dumnezeire, decât să o rostim. Cel puţin aşa cred eu…De aceea, sunt convinsă că cele mai multe mesaje, PPS-uri, provin de sectanţi, protestanţi, care de regulă folosesc orice metodă pentru a intra în casele oamenilor. E ceva tipic. Şi de multe ori se dau de gol, fiindca folosesc în redactare cuvântul „Isus” în loc de „Iisus”, aşa cum este corect. De asemenea, mesajele nu sunt rele în sine, pesimiste sau, doamne fereşte, sataniste, ci sunt foarte apropiate de adevăr şi construite tocmai pentru a ajunge la inima omului.

Nu-i condamn. E dreptul lor să încerce să-şi facă publică aşa-zisa „credinţă”, sau mai degrabă doctrină. Poate că avem ceva de învăţat din asta şi anume că şi noi, ortodocşii, mai ales tinerii, avem datoria să transmitem mai departe învăţătura noastră de credinţă, să ne facem „publică” credinţa, dar nu prin astfel de metode, subliminale aş spune eu, ci prin manifestarea iubirii faţă de aproapele, concret, aici şi acum, când este nevoie. Şi aşa vor apărea şi mult -doritele miracole, pentru că Dumnezeu lucrează prin oameni. În plus, vom scăpa de o mare durere, aceea de a avea „inima rece”. Aşa să ne ajute Dumnezeu!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Doar o mica corectare, nu cred ca te referi la protestantii ci la "pocaiti" care sunt neo-protestanti. Neo-protestantii din care fac parte baptistii, penticostalii, etc in SUA de ex sunt in nr foarte mare, mai multi decat ortodocsii si nu sunt considerati sectanti, la fel cum dincolo nici protestantii nu sunt considerati sectanti.
Eu sunt baptista de ex, si nu cunosc pe nimeni din prietenii sau cunostiintele mele care sa trimita astfel de mesaje de care zici tu. Nici eu nu cred in ele. Sunt multe mesaje de genul asta, dar mare parte nu vorbesc depsre "Isus", deci sunt convinsa ca sunt si multi ortodocsi sau asa-zisi ortodocsi in spate.
Nu contest ca sunt probabil si protestanti sau neo-protestanti care fac asta, dar sincer nu cred ca asta e un mod de impartasire a propriei credinte, stiu asta din proprie experienta.
Madalina.